Reservationspolitik Gudenåens Camping, Silkeborg

Tidsbestemt reservationer:

Vi har nogle perioder i løbet af sæsonen, hvor vi tager tidbestemte reservationer. Dette gælder både for hyttereservationer og pladsreservationer til campingvogne og telte.

Se perioderne herunder:

Bededagsferien: 17. maj til 19. maj 2019
Kristi Himmelfartsferien: 29. maj til 2. juni 2019
Hede Rytmer: 29. maj til 2. juni 2019
Pinsen: 7. june til 10. juni 2019
Riverboat Jazz Festival: 27. juni til 30. juni

 

Bemærk i ovenstående tidsrum er der højsæsonpriser på campingpladsen.

Der kan derudover være perioder, hvor vi kun tager imod reservationer for hele weekender på grund af arrangement i byen, på friluftsscenen eller hvis pladsen er godt booket op.

Hyttereservationer bedes være på mindst 2 døgn. Har vi mange hytter ledige i en given periode, kan de udlejes for enkeltdøgn.

Fortrydelsesret og refusion vedrørende hytter:

Du har mulighed for at annullere din booking på følgende vilkår:

Du indbetaler et afbestillingsgebyr på kr. 500,00 umiddelbart efter reservation af hytten. Dette beløb tilbagebetales ikke ved afbestilling af hytten.

Indbetaling af restbeløb for hytten (hvor afbestillingsgebyret er fratrukket):

  • Hvis du afbestiller mindre end 30 dage og mere end 7 dage før ankomst, får du halvdelen af restbeløbet refunderet.
  • Hvis du afbestiller mindre end 7 dage før ankomst, mister du hele det indbetalte restbeløb

 

Persondatalov

Gudenåens Camping Silkeborg passer på dine oplysninger, når du bor hos os.

For at du kan camperer eller leje en hytte på Gudenåens Camping Silkeborg, har vi brug for nogle oplysninger om dig. For at informere dig om, hvad vi bruger disse oplysninger til, og hvad dine rettigheder er, har vi lavet denne skrivelse om vores opfyldelse af persondataloven. Her kan du også læse om, hvordan vi beskytter dine oplysninger og behandler dem i overensstemmelse med EU’s databeskyttelsesforordning og den øvrige databeskyttelseslovgivning af 25. maj 2018.

Dataansvar og kontaktoplysninger

Gudenåens Camping Silkeborg har dataansvaret for de oplysninger, som vi behandler om dig, når du camperer hos os eller lejer en hytte. Vi gør rigtig meget for at passe på dine oplysninger og har blandt andet procedure for, hvordan vi beskytter dine oplysninger. Dette kan du læse mere om under punktet ”Sikkerhed”.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du mere end velkommen til at ringe eller skrive en mail til os.

Adresse: Vejlsøvej 7, 8600 Silkeborg
Mail: mail@gudenaaenscamping.dk
Telefon: 86 82 22 01

Hvilke oplysninger behandler vi?

For at kunne campere eller leje en hytte på Gudenåens Camping Silkeborg skal vi bruge følgende oplysninger om dig:

  • Fornavn og efternavn
  • Adresse
  • Mobilnummer
  • E-mailadresse

Derudover kan det forekomme at vi i vores system noterer relevante oplysninger i forhold til dit ophold hos os. Dette kan være størrelsen af din campingvogn, specielle ønsker om beliggenhed af plads, klokkeslæt for ankomst osv.

Til hvilke formål behandler vi oplysningerne?

Vi behandler dine oplysninger for, at vi kan:

  • reservere en plads eller hytte til dig
  • tjekke dig ind på en plads eller i en hytte
  • ringe dig op, mens du bor hos os, hvis dette bliver nødvendigt
  • kommunikere med dig om dine reservationer
  • sende dig bekræftelser på dine plads- eller hyttereservationer
  • sende dig nyhedsmail, hvis du har tilmeldt dig denne service

Dit mobilnummer og din e-mailadresse bliver ikke brugt til markedsføring, kun til at komme i kontakt med dig og eventuelt sende dig nyhedsmail, hvis du har tilmeldt dig dette.

Hvad er lovgrundlaget for behandlingen af oplysninger?

På Gudenåens Camping Silkeborg behandler vi kun almindelige personoplysninger om dig, såsom navn og adresse. Dette gør vi på grundlag af EU’s persondatalov § 6, fordi det er nødvendigt af hensyn til opfyldelsen af aftalen mellem campist og campingplads i forhold til leje af plads eller hytte.

Hvor lang tid opbevarer vi dine oplysninger?

Vi opbevarer dine oplysninger, så længe der er brug for dem i forhold til den service, vi yder dig. Det vil sige så længe du bor hos os og/eller har en reservation liggende i vores system. Fordi vi ofte har gæster, som kommer igen beholder vi dine oplysninger til brug ved eventuelt senere besøg. Dine oplysninger slettes, når du ikke har været aktiv i vores system i to år. Herefter vil du blive bedt om på ny at oplyse dem, hvis du ønsker at reservere en plads eller en hytte.
Vores kommunikation med dig via e-mail sletter vi efter et år, da det kan være nødvendigt at gå tilbage til den i forhold til fremtidige besøg.

Hvem deler vi dine oplysninger med, og hvor indsamler vi dem?

Vi deler ikke dine oplysninger med nogen, de er udelukkende til vores brug inden og mens du bor hos os.
Når du reserverer en plads hos os, giver du os selv dine oplysninger. Hvis du ankommer til pladsen uden reservation kan vi i nogle tilfælde ved hjælp af dit mobilnummer hente dine oplysninger fra internettet. I disse tilfælde vil vi sørge for at spørge dig, om de hentede oplysninger er korrekte.

Vi overfører ikke dine oplysninger til tredjelande uden for EU.

Sikkerhed

Vi gør rigtig meget for at passe på dine oplysninger og har blandt andet procedure for, hvordan vi beskytter dine oplysninger. Denne indebærer, at alle informationsmedarbejdere har en personlig kode til vores system, så udefrakommende ikke kan komme ind. Systemet lukker efter kort tid med inaktivitet selv af, hvorefter personalet igen må lukke ind. Inden for åbningstiden er computeren bemandet og uden for åbningstiden er der alarm på hele erhvervsbygningen.

Konsekvenser ved ikke at afgive oplysninger

Når du bor hos os, er vi nødt til at vide, hvem du er. Dette indebærer navn og adresse.

Derudover har vi brug for at kunne kommunikere med dig både før og under dit ophold og i særlige tilfælde i ugerne efter, hvis du for eksempel har glemt personlige ejendele på pladsen.  Til kommunikation inden opholdet kommunikerer vi primært over email i forhold til bekræftelse af reservation eller spørgsmål. Under dit ophold kan der opstå situationer, hvor vi har brug for at komme i kontakt med dig, men hvor du ikke befinder dig på pladsen. I disse situationer bruger vi dit mobilnummer til hurtigt at få fat på dig. Hvis vi ikke har din emailadresse og dit mobilnummer kan den nødvendige kommunikation ikke foregå, og derfor er det nødvendigt at oplyse disse, hvis man ønsker at campere hos os.

Dine rettigheder

Ifølge EU’s databeskyttelsesforordning har du en række rettigheder i forhold til de oplysninger, vi behandler om dig.

  • Du har ret til at få indsigt i dine oplysninger og vores behandling af dem.
  • Du har ret til at få ukorrekte eller unøjagtige persondata rettet.
  • Du har ret til at få slettet dine oplysninger, hvis der ikke længere er et legitimt behov for at behandle disse.
  • Du har ret til at trække dit samtykke til, at vi behandler dine oplysninger tilbage og dermed få oplysningerne slettet. Dette gøres ved at tage kontakt til os vha. de ovenstående kontaktoplysninger.
  • Du har ret til at gøre indsigelse.
  • Du har ret til at indgive klage til tilsynsmyndighed vha. nedenstående kontaktoplysninger.

Hvem kan jeg klage til?

Datatilsynets kontaktoplysninger:

Adresse: Borgergade 28,  5. sal
1300 København
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Telefon: +0045 33 19 32 00
Hjemmeside: www.datatilsynet.dk

 

Dato for seneste rettelse: Silkeborg, den 26. april 2019